پایداری عملکرد در شرایط مختلف رانندگی
در شرایط مختلف رانندگی ( شروع حرکت، نیم کلاچ، تعویض دنده ر سرعت های مختلف و …) بارهای زیادی به لنت کلاچ وارد میشود. لنت در این شرایط باید پایداری مناسبی داشته باشد تا فشارهای وارده بر لنت کمترین تاثیر بر خواص اصطکاکی و طول عمر قطعه را داشته باشد.
طول عمر مناسب
درجه حرارت ایجاد شده هنگام درگیری کلاچ عمدتا تا 100 درجه سانتیگراد می رسد، در شرایط حاد دمای دیسک و سطح لنت تا 400 درجه سانتیگراد هم افزایش می یابد. افزایش دما بر سایش لنت تاثیر مستقیم دارد. یک لنت خوب باید نرخ سایش پایینی در دماهای بالا را داشته باشد.
ضریب اصطکاک بالا
پایین بودن ضریب اصطکاک باعث سرخوردن لنت از روی دیسک میشود که باعث کاهش شتاب خودرو هست. لنت خوب شرایط رانندگی با شتاب مناسب خودرو را تضمین میکند. در آزمایشگاه کنترل کیفیت ضریب اصطکاک اندازه گیری ودر صورت پاس کردن شرایط استاندارد مجوز تولید لنت کلاچ صادر میشود.
آزمون های آزمایشگاهی و خودرویی
در واحدهای تولیدی بمنظور تعیین میزان کیفیت محصولات آزمون هایی انجام میگیرد. این آزمون ها از یک سو الزام اداره استانداردو از سوی دیگر باعث اطمینان مصرف کننده از کیفیت محصول هست. از جمله آزمون های لنت کلاچ: تست ضریب اصطکاک، تست میزان سختی، تست کشش، تست خمش، تست دوام و فروپاشی لنت، تست جادر، هیل استارت، استال و …